skip to Main Content

FAQ – Veelgestelde vragen

1. Vragen over product / bestelling

Ik heb een vraag over een product, waar kan ik die stellen?

Als je een vraag hebt over een product dan kun je die stellen op de productpagina. Daar staat een knop genaamd “CONTACT VERKOPER” en als je daar op klikt dan kun je een chat starten met de webshop die het product verkoopt.

Ik heb een vraag over een bestelling, waar kan ik die stellen?

Als je een vraag hebt over een bestelling of bijvoorbeeld over de levering daarvan, dan kun je die stellen op de productpagina van het artikel dat je gekocht hebt. Daar staat een knop genaamd “CONTACT VERKOPER” en als je daar op klikt dan kun je een chat starten met de webshop die het product verkoopt. Het is voor de verkoper handig om het ordernummer van je bestelling te hebben, zorg dat je die bij de hand hebt.

Heb ik garantie op mijn bestelde artikelen?

Als je een artikel koopt dan heb je recht op een goed product en bij normaal gebruik zou het moeten blijven werken. Fit is de wettelijke garantie. Als het product niet deugt dan geef je dat aan bij de verkoper. Je kunt het beste een chat starten met hem/haar. Omdat je de koopovereenkomst met hem/haar hebt afgesloten, is hij/zij ook degene die je helpt. Let op, is het product gewoon versleten, of is het probleem jouw schuld? Dan kun je géén aanspraak maken op de wettelijke garantie. zei voor meer uitleg de site van de overheid over garantie.

2. Bestellingen

Hoe Kan ik een bestelling plaatsen?

Een bestelling plaatsen op Koopwaar.nl gaat heel gemakkelijk in een paar stappen. Zoek een product, selecteer 1 van de opties en klik vervolgens op de knop ‘IN WINKELWAGEN’. Wanneer je daarna op het winkelwagentje rechts in de hoek klikt, zie je hoe groot jouw bestelling is. Dan zet je rechts onderin een knop ‘Doorgaan naar afrekenen’. Als je jouw gegevens invult, het gewenste betaalmiddel selecteert en akkoord gaat met de voorwaarden dan kun je de bestelling definitief maken door op “Bestelling plaatsen”te klikken. Je krijgt daarna een bevestiging van de bestelling per email.

Op welke manier kan ik een product in mijn winkelmandje plaatsen?

Je zoekt eerst een product uit. Vervolgens kiest je welke maat het product moet zijn. Als je een keuze hebt gemaakt kunt je op de knop ‘IN WINKELWAGEN’ klikken en wordt jouw bestelling in het winkelmandje geplaatst.

3. Betaalmogelijkheden

Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?

Om moment kun je in ons winkelcentrum betalen met iDEAL en  creditcard.

Is het mogelijk om achteraf te betalen?

Helaas is het bij Koopwaar.nl nog niet mogelijk om achteraf te betalen.

4. Verzendkosten

Wat bedragen de verzendkosten op Koopwaar.nl?

Voor alle producten op koopwaar.nl geldt voor bestellingen tot €19,95 slechts €1,95 verzendkosten. Daarboven betaal je helemaal niks aan verzendkosten, lekker toch?

Is het mogelijk om producten buiten Nederland te laten leveren?

Ja, Het is mogelijk om de bestelling te laten leveren in België. De verzendkosten naar België is slechts 6,95 euro.

5. Voorraadpositie

Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?

Bij elk product staat vermeld of het product op voorraad is. Soms kan het zijn dat een product niet op voorraad is, maar dat het wel nabesteld kan worden. Dat staat dan aangegeven op de productpagina.

Wat is de levertijd van een artikel?

Koopwaar.nl biedt je een levertijd aan van ongeveer 1-3 werkdagen. Wanneer het om een nabestelling gaat dan neemt de verkoper contact met je op.

De levertijd is verstreken en mijn pakketje heb ik nog niet ontvangen, wat moet ik nu doen?

Neem dan contact op met de desbetreffende verkoper. De contactgegevens van de verkoper vind je terug op de winkelpagina van de verkoper op Koopwaar.nl, je vindt de link naar de winkelpagina in de e-mail van de orderbevestiging. Ook op de desbetreffende productpagina kun je in contact komen met de verkoper.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Alle prijzen zijn inclusief btw.

6. Retourneren

Hoe kan ik producten retourneren?

Ga dan eerst naar Mijn account en meld je retour aan door op “Retour sturen” te klikken bij de betreffende bestelling. Na de aanmelding dien je zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen (na ontvangst van het artikel), de producten ook daadwerkelijk terug te sturen. Bij het pakketje dat je ontvangt voegen de meeste webshops een retourformulier toe. Dit formulier geeft je de mogelijkheid om jouw producten retour te sturen.

Help er zit geen retourformulier bij de bestelling, wat nu?

Zit dit formulier niet bij je bestelling? Ga dan naar de winkelpagina van de verkoper op Koopwaar.nl en download/print het retourformulier. Je vindt de link naar de winkelpagina in de e-mail van de orderbevestiging. Dat formulier vul je in en stop je in de doos bij de retour te sturen producten.

Hoeveel bedenktijd heb ik als ik een bestelling wil retourneren?

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je bestelling.

Zijn er producten die ik niet kan retourneren?

Er zijn een aantal uitzonderingen op producten die je niet kosteloos kunt retour sturen, zie onze voorwaarden voor welke producten dat geldt.

Wat wordt er vergoed als ik een product retour stuur?

Stuur je de volledige bestelling retour dan worden zowel de producten als de verzendkosten (voor zover van toepassing) vergoed. Indien je delen van een bestelling retour stuurt dan worden enkel de kosten voor de producten vergoedt.

Wie betaalt de kosten voor het retour sturen?

De kosten voor het retour sturen dien je zelf te betalen. Je bent als verzender verantwoordelijk voor de retourzending! Bij duurdere producten kan het raadzaam zijn om het pakket met een track & trace code te versturen.

7. Annuleren of ruilen

Is het mogelijk om een bestelling te annuleren na de betaling?

Als je jouw bestelling hebt geplaatst en je bent toch van gedachten veranderd, dan kun je de bestelling als volgt annuleren: Ga naar het bestellingoverzicht bij Mijn account en bij de betreffende bestelling klik je op Retour sturen. We beschouwen de retouraanvraag dan als een annulering.

Is het mogelijk om een bestelling te wijzigen na de betaling?

Nee de bestelling niet meer aangepast worden, maak een nieuwe bestelling aan als je meer wilt bestellen.

Na het lezen van de vragen heb ik nog steeds een onbeantwoorde vraag, hoe kan ik jullie bereiken?

Heb je een vraag over een bestelling of over een product? Neem dan contact op met de desbetreffende verkoper. De contactgegevens staan op de winkelpagina van de verkoper op Koopwaar.nl, je vindt de link naar de winkelpagina in de e-mail van de orderbevestiging. Ook op de productpagina van het desbetreffende product kun je in contact komen met de verkoper.

Koopwaar.nl als marketplace is gestopt, je kunt helaas niet meer afrekenen!

X
Back To Top